Roc Roig (2.225m.) des de Puigcerdà

Fantàstica ruta circular en BTT que tot sortint de Puigcerdà ens menarà fins al cim del Roc Roig (2.225m.), tot passant per l’estació de Guils-Fontanera i el Refugi de la Feixa.

Dades de la sortida:

• Lloc de sortida: Puigcerdà (Cerdanya)
  • Distància: 43 Km
  • Desnivell positiu: 1.220 metres.
  • Temps: 4:30h.
  • Dificultat: Força fàcil
  • Track de la ruta: Prémer aquí.

Crònica:

La Cerdanya és una comarca que ens ofereix grans al·licients als amants dels esports de muntanya i aquesta vegada, farem un recorregut en BTT que no ens deixarà gens indiferents, passant per paratges de postal i amb unes vistes extraordinàries, més encara després d’una nevada de finals d’agost que ha deixat els cims ben emblanquinats.

Estacionarem el cotxe a Puigcerdà, concretament a l’avinguda de Sebastià Bosom, prop de la rotonda i cruïlla amb l’avinguda de Catalunya.

Preparem les bicicletes, ens canviem i comencem a creuar Puigcerdà en direcció a l’estació de trens, sempre evitant els carrers principals.

Arribats a l’estació, agafarem el carrer de mateix nom i creuarem un polígon industrial on, al final d’aquest, seguirem a l’esquerra, pel carrer del Pont de Sant Martí. Tot seguit, seguirem indicacions cap a Sant Martí d’Aravó, creuarem un pont d’origen medieval i ràpidament arribarem al poble de Sant Martí, on podrem contemplar la magnífica ermita de Sant Martí, que data del s. X.

Ermita de Sant Martí d’Aravó (s. X)

Seguirem ara per una pista sense asfaltar en direcció al poble de Saneja, on poc abans d’arribar-ho, tornarem a l’asfalt. En aquest poble trobem la magnífica església de Sant Vicenç, del segle XII i amb unes magnífiques vistes cap al Puigmal, avui una mica esguerrades per la boira.

Sant Vicenç de Saneja (s. XII)

A partir d’aquest punt començarà el divertimento, ja que passarem de l’asfalt a la terra i a una pujada que ja no tindrà aturador fins als plans de Guils-Fontanera, primerament per una pista en bon estat que de seguida s’anirà espatllant i al mateix temps començarà a pujar fort.

Superat aquest primer tram, ens incorporarem a la carretera que puja a l’estació d’esquí de fons de Guils-Fontanera, però no per massa estona, ja que superades un parell de corbes, agafarem un camí que neix a mà esquerra i que puja fort. A partir d’aquí ja no trepitjarem més asfalt fins que arribem al poble de Ger, ja de baixada.

La pujada serà continuada, sense treva i per terreny irregular, pel que caldrà seleccionar molt bé la traça. Sigui com sigui, passarem en tot moment per dins d’un magnífic bosc.

En un clar de bosc, trobarem un banc de fusta i un magnífic mirador vers la baixa Cerdanya, on podem contemplar la Tossa d’Alp amb una fina capa de feu a les parts altes.

Bonic mirador vers la Tossa d’Alp.

Després d’un breu descans, seguirem ascendint i creuarem dues vegades la carretera. Aleshores, ben aviat, arribarem als magnífics plans de Guils, on hi ha ubicada l’estació d’esquí de fons de Guils-Fontanera.

Els plans de Guils, amb la Font de l’Ase, on podem reomplir les ampolles amb aigua ben fresca.

Tot seguit, seguirem per una ampla pista que, sense cap mena de pèrdua ens durà per una pujada suau però sostinguda, fins al bonic entorn del Refugi de la Feixa.

El Refugi de la Feixa, situat en un entorn preciós.

Des d’aquest punt existeixen diverses alternatives, però decidim seguir per la mateixa pista i rodejar el Roc Roig per tal d’ascendir-lo per el seu vessant sud, més costerut. Quan vegeu la pujada final no us espanteu, agafeu-la amb decisió, apreteu bé de cames que és menys del que sembla i…finalment, cim!

El cim del Roc Roig (2.225m.) amb magnífiques vistes de la Cerdanya, amb el Puigmal ben emblanquinat al fons.

Després d’un descans i de fer-nos les corresponents fotos, ens disposem a gaudir d’una espectacular baixada, que començada tot descendint per magnífics prats alpins i entre ramats de cavalls i vaques. Només haurem de vigilar a xafar alguna tifa recent o ficar-nos a algun possible aiguamoll després de pluges o desgel.

Després d’un breu tram ascendint un llom, tornarem a baixar, primer per terreny trencat però després, tornarem a gaudir dels magnífics prats alpins d’aquest sector, que ens portaran altra vegada ben a prop de l’estació de Guils-Fontanera.

En comptes de tornar cap a l’estació d’esquí, virarem cap a la dreta, per una pista en molt bon estat i on, si uns cavalls ens ho permeten, ens disposarem a fer una llarga i divertida baixada.

La baixada és molt ràpida i cal anar amb compte als possibles salts i pedres que hi puguin haver pel camí, però gaudirem d’allò més. Durant la baixada, passarem pel refugi forestal de Cabanella.

Refugi forestal de Cabanella, al municipi de Ger.

Seguirem baixant per aquesta pista fins que en un punt donat, haurem de prendre una pista secundària a mà esquerra, que està una mica espatllada però que és perfectament ciclable.

Aquesta pista ens durà fins al Torrent de les Valls que, una vegada el creuem, podrem prendre un corriol magnífic i molt ciclable que ens farà gaudir d’allò més. De fet, vam gaudir tant que pràcticament no hi han imatges més enllà d’una parada que vam realitzar per immortalitzar el punt on creuem el torrent de les Valls i la Séquia de la Solana, que emana força aigua i farà que ens dutxem si no passem ben ràpidament.

Creuant el Torrent de les Valls i dutxant-nos gràcies a les goteres de la Séquia de la Solana.

Seguirem ara per una pista en prou bon estat fins que ben aviat entrarem al poble de Ger, el qual haurem de creuar. Tot seguit, creuarem la N-260 per un túnel i seguirem per una pista sense asfaltar on aprofitarem per parar a comprar formatges al Molí de Ger.

Arribats a aquest punt, ja només ens quedarà creuar la plana Ceretana, sempre ben a prop del riu Segre i combinant trams d’asfalt i de terra, sempre per bells paratges.

Finalment, i després de creuar amb compte la carretera E9, arribarem al punt d’inici, a l’entrada de Puigcerdà.

Aquesta ha estat una ruta magnífica, que combina paisatges d’alta i baixa muntanya amb molts al·licients, com corriols o pistes de poca exigència tècnica, però amb un punt físic a tenir en compte, especialment a la pujada. A més a més, podrem rodar a bona velocitat per prats alpins.

La possibilitat d’escurçar o allargar la ruta al nostre gust, fa d’aquesta una molt bona opció per gaudir d’aquest sector de la baixa Cerdanya.

Imatges

Una resposta a «Roc Roig (2.225m.) des de Puigcerdà»

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *